Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Tuesday, August 11, 2009

Tak Sabar

morning...

huhu!!
kenapa x sabar,
Cam biasa, aku ke tempat kerja dengan menaiki public transport.
Hari ni kan hujan, jadi ramai jugaklah yang naik train....
Aku plak, naik Putra LRT dr jelatek ke taman bahagia....cuma hari ni aku saja nak naik kat dato' keramat....org yg menunggu x ramai, tapi train setiap yang lalu full je.....
train 1 - 3 aku boleh sabar lagi walaupun ada dikalangan mereka yang mengada2 nak duduk selesa dalam tu....ade ruang siap tahan tangan lagi punyalah x nak bg org masuk....bedebah punya org......biarlah nanti dia pulak x leh naik train sebab org tahan tangan...baru dia tau rasa....

Bila sampai je train ke-4 aku pon dengan rasa x sabarnya meredah masuk dengan selamba kodok sambil tolak2 org dalam tu...hahahaha.....3 kali pintu x leh tutup sebab bag aku tersangkut....nasib baik ada satu minah ni yg memahami, tolong tarikkan bag aku...maka tertutuplah pintu ajaib itu.........x lama pon aku tersepit kat ceruk pintu tu.....sampai klcc je....agak kosong la train tu...ramai yang turun kat stesen tu....aku pon dengan senang hatilah bernafas...huhu......

ni lah sebenarnya yang aku nak sampaikan....kepada orang2 diluar sana, kalau nak selesa, naik kereta ye.....kepada lelaki2 plak....kalau korang x nak rapat2 dgn pompuan aku cam paham lah sebabnya, begitu jugak dgn wanita2......tapi, kalau kedudukan korang tu memang x mangganggu dan sepatutnya masih boleh masuk org lagi dalam ruang train tu....tolong lah paham, bg lah org tu naik.....diaorang nak gi keje jugak.....bukannya korang dah beli train tu untuk bawak korang sensorang je...org lain bayar tambang jugak......ingat2 lah ye....pesanan ni kita sama2 pkkan dan renungkan......kita sama2 perbetulkan diri dan situasi.....

;p

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home