Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Monday, July 20, 2009

Aku mesti kuat...

Assalamualaikum....

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah, hari ni sihat sket...
tapi x leh nak makan makanan yg berminyak sgt....
ermm.....

Tapi emosi aku cam lemau sket.....may be sebab banyak pk sangat kot...
x pe....Allah kan ada....ape2 rujuk pada Dia. Aku mesti kuat, x kira ape yg jadi pon....Kene sabar,tawakkal, positive, waras, pk panjang dan jangan cepat melata.....

Orang di kiri kanan x dapat nak bantu kita melainkan hanya diri kita sendiri sahaja yang mampu berbuat demikian....orang sekeliling hanya boleh menjadi pendorong seperti memberi nasihat dan semangat pada kita dalam menuju ke arah kemajuan diri (yeke??).Ibu bapa adalah org yang paling penting dalam hidup, biar apa pon mereka, macam mana pon mereka,kalau kita melawan ckp mereka tetap kita mendapat 'bahagian kita'. Oleh itu, jangan sesekali kita lukakan perasaan ibu bapa kita sekalipon membuat mereka berkecil hati dengan kita. Tanpa mereka, apalah kita, siapa lah kita, kemana lah kita. Aku sayang sangat dengan mak dan abah aku. Bagi aku dioranglah mak abah terbaik dalam hidup aku. Kalau mereka x marah, x pukul, x kongkong pergaulan aku, aku x taulah dah jadi ape agaknya dengan aku ni......"Terima Kasih mak abah kerana membesarkan kaklong dengan baik".

Sebagai anak, aku akan berusaha menjadi anak yang baik dengan kedua org tua aku dan sebagai kakak sulong, aku akan berusaha untuk memberikan yang terbaik buat adik2 aku dan sebagai sahabat aku akan cuba sedaya upaya menjaga hati mereka agar tidak ada benci antara kami.

Aku berharap agar masa depan aku akan menjadi lebih baik dan di rahmati Allah serta di berkati di dunia dan di akhirat.

Amin.

Nazirah Masti Kuat.
:)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home