Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Monday, July 13, 2009

Sabar...

Ya Allah....
Aku terima segala ujian dan dugaan yang Kau tujukan padaku dengan lapang hati..
mudah-mudahan dengan ujian ini akan meningkatkan lagi tahap kesabaran hati, minda dan tindakan aku ke atas sesuatu tak kira manusia, perkara atau ape sekalipun.....

Selaku hambaMu yang kerdil lagi hina, aku juga menadah tangan memohon padaMu agar Kau dekatkanlah rasa simpati dan Kau datangkanlah kesabaran dalam diri insan yang pemarah ini. Sesungguhnya Engkau saja lah yang maha mengetahui, maha mengasihani lagi maha menyayangi.

Ya Allah....
Aku juga memohon padaMu Allah, agar Kau hilangkan dari mindaku ini segala perkara-perkara yang mendatangkan kemarahan dan ketidak baikan...Jauhkan aku dari terlalu memikirkan permasalahan yang boleh mendatangkan kemudharatan pada diriku dan seterusnya pada orang di sekitarku...

Aku juga ingin memohon padaMu ya Allah, Kau tenangkan lah hati saudaraku yang sama-sama bekerja denganku, kau jauhkanlah rasa marah yang x tentu hala dalam diri dia, kau dekatkanlah jodoh buat dia, kau datangkanlah sayang dalam diri dia terhadap insan-insan di sekitarnya, kau jauhkan lah rasa benci dalan diri dia tidak kira pada siapa pon kerana sesungguhnya aku tau dia hambamu yang baik cuma x dapat mengawal kemarahan sahaja.

Dengan tindakan rakan sekerja ke atas aku, aku mohon padaMu Allah agar kau tegarkan hatiku, lalikan telingaku mendengar pekikan dan herdikan rakan sekerjaku itu dan Kau datangkan kekuatan dalam diriku agar aku mampu mengawal perasaan dan seterusnya menerima dengan hati yang gembira...

Amin.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home