Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Sunday, July 5, 2009

Zaman Kanak2 aku

Morning,
Di harapkan semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera...
Amin.....

Zaman kanak2. Aku pecaya semua org ada zaman kanak2 korang yang tersendiri. macam aku,aku ada permainan aku sendiri; yang pasti, aku x suka anak patung, lagi2 bila dengar malam2 patung tu hidup........aku masa kecik2 suka main mak2, main keje2(berangan sgt dah keje; dah tu x kira siang malam kejenye), main perang2, macam2 lagi lah.

Masa main perang2; siap buat kubu pakai kusyen mak aku. Masa tu kan zaman kerusi kusyen yg rotan tu, adalah dalam 14 biji bantal kusyennye....habis semua aku bawak turun buat khemah....masa bina kubu/khemah tu, mak aku kat dapur memasak,membasuh(masa tu x de mesin basuh lagi, sebab tu mak basuh baju lama gila...hehe), aku plak masa tu geng dengan adik lelaki aku yg no 2 tu je....aku pon sama macam jantanlah....Bila siap je keje dapur, mak aku nak berehat ni, tgk depan;MasyaAllah!!!ape lagi, macam lipas kudunglah aku dgn adik aku susun kusyen tu balik....

Bila dah kene marah, x bawak turun semua dah kusyen2 tu, pakai 1 kerusi plak jadikan rumah..tapi kusyen yg lain stil aku pakai buat dinding dgn atap...haha!!bila di pk kan balik, macam org gila je, entah hape2 permainan....budak2 kan.....kalau berangan bak kat aku, memang no1....

Lepas tu, abah aku belikan aku peralatan masak2, siap ada lobak, jagung semua bagailah, tapi semua plastiklah...aku pon start main masak2, dengan adik lelaki aku tu lah.......main masak2 kejap je, lepas tu main nyorok2...2 org pon jadi...barang masak2 dah bersepah ni, pas tu main nyorok2...tempat feveret aku, menyorok dalam almari baju...suka sangat...

huish...nak sambung cerita cam panjang lagi...sikit je dah lah kot kalau nak cerita semua, baik aku tulis buku pasal diri aku je...huhu....

Kepada kawan2 dan pembaca budiman, kalau ada sebarang pertanyaan dan persoalan, please jgn malu2 comment kat bawah tu....peace!!

:p

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home