Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Wednesday, February 25, 2009

jem....

hari-hari kete banyak...
kete banyak je hari2....
kete banyak, train pon padat..apalagi bas....
pergh....malas aku dah nak naik kenderaan awam ni...tapi nak buat camana kan..bawak kete pon x tentu harah lagi....kelam kabut aku ni(pengakuan jujur nih tau..)..org bawak kete tgk jalan depan..aku dok sebok tgk kelurusan stereng...cam bang..ang je kan...x pe..x pe...masih ade banyak masa untuk aku belajar..."KL!!!KO TUNGGULAH AKU, NAZIRAH NAZRI AKAN MEMANDU DI JALAN RAYAMU YANG SEBOK GILA X HENGAT..hahahaha".

aku nak cite ni je pon sebenarnya. ni cerita sebenarnya..haha..kusut, mengarut, kalut..
ok,ok,ok,serius ok..macam ni ceritanya...

pagi tadi aku begitu berbahagia bila abah kata nak survey jalan nak ke tempat keje aku..haha..abah hantar.."yey..yey..x de lah lambat sampai hari ni";kata aku dalam hati lah..

sekali tu, belum sampai selayang lagi..dah jemmmmmmmmmmsssssssssssss...puas aku pk, awat yang teruk sgt jem ni...aku bajet ade eksiden je lah...pasal barisan panjang sesangat-sangat...kalau takat simpang siur...aku rasa kete boleh je laju lagi...kalau eksiden, ye!memang kete bergerak tersangatlah perlahan...dekat 1/2 jam gak aku dalam jem tu...

hati dah mula resah gelisah ni.."adoi!!!lambat dah ni...dah pukul 8.30pg ni..x sampai kepong lagi...haduh"...keluhku dalam hati...tapi nak buat camana kan.dah nak jem, nak buat camana..redah aje..lepas je kepong nak masuk ke laluan susur ke sungai buluh tu jem gak lagi sket...nasib baik aku menuju ke jalan bandar utama...kete bergerak gak lah.

sampai opis pukul 9.15pg...ermm....lebih kurang kalau aku naik bas gak.
ape pon, aku x salah kan abah aku sebab aku sampai lambat..sebab kemalangan yg berlaku tu yang menjadikan jalan tu jem, dan sebab takdir juga yang menyebakan kemalangan itu berlaku..

kita ni sebagai manusia, x lari dari dugaan.....oleh itu, kenelah selalu terima qada' dan qadar..

:P

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home