Nazirah's Blogs

Ape cite?!?! ;p

Thursday, January 22, 2009

x de akai punya orang...

Selamat Siang..

korang suka kotor x???mestilah x kan....
ni aku nak cite sket....

pagi tadi aku gi keje naik train....putra lrt yg x berapa nak laju tu....
masa memula naik x nampak butiran orglah....sebab padat kan...lepas dah jauh perjalanan, kira2 dah sampai kat taman jaya x silap aku....aku terperasanlah ade satu pakcik ni...dia makan coklat kitkat....cewah!tetiba cerita pasal makan plakkan aku ni....ape hal!!!..baca sampai habis dulu.....tu x pe lagi....makan coklat aku x expect ape2 lah...assume sampah dia buang dalam poket baju dia dululah sebelum nak sampai destinasi then transfer plak sampah tu dalam tong sampah.....lepas nampak tu aku pon buat bodoh je.....then sampai kat asia jaya ke ntah taman paramount....????asia jaya rasanya...org makin kurang...masa aku tgk kat arah pintu train tu, tgk org masuk je lah.....nak jadi cerita...mata aku ni plak melilau2 jelah usha sana sini...tiba2...terpandang plak kat satu lokasi yg sgt menyakitkan mata dan buat aku cam tetiba rasa bengang...korang tau x...pakcik yang aku cerita makan coklat kitkat tu....makan kuaci beb....patutlah aku nampak 1 packet kuaci dalam poket baju dia......kulit kuaci dah bersepah ni...dia boleh buat muka selamba x bersalah.....kuang ajar betul pakcik tu.......aku dah plan nak tegur, tapi takut sebab muka dia aku tgk macam org x betul je.....macam penagih pon ade...macam org gile pon ade....macam kaki pukul pon ade....aku pon biar je lah dia.......

eeeeeeee......

memang x de akallah itu org...dalam train je dah buat cam tu...apetah lagi kalau kat tmpt2 yg lebih terbuka....lagilah penuh sampah kulit kuaci dia agaknya.....bengong!!.....

macam2 kita boleh nampak kalau kita naik kenderaan awam ni....yg bergaduh, yang bercinta sampai nak bercium2 bagai, yang gatal, yang miang, yang pengsan, yang macam2 lagi lah...emm....tapi nak buat camana kan, nak berjimat kenelah naik kenderaan awam, kita keluar duit tambang je.....x payah pk duit minyak ngan tol...huhuh......

kepada org diluar sana....aku rasa semua tau membaca kan....kalau dah tertampal amaran "DILARANG MEMBAWA MAKANAN DAN MINUMAN"....sendiri mau ingatlah....bawak dalam beg org pegang je x pe....x payahlah korang makan minum plak dalam tu.....ok....

renung2kan dan selamat beramal...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home